10 Συμβουλές για καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού σας

Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι μία καθημερινή δέσμευση για όλους εσάς που αγαπάτε τον εαυτό σας και θέλετε να φροντίζετε για την υγεία του οργανισμού σας. Αν σκεφτεί κανείς πως η συνολική ποσότητα νερού του οργανισμού αποτελεί το 60-70% του συνολικού βάρους του ανθρώπινου σώματος, τότε γίνεται προφανές πως η κατανάλωση υγρών είναι πολύ σημαντική για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, των μυών, των οργάνων αλλά και του δέρματος.

Παρακάτω σας δίνουμε 10 συμβουλές για να εξασφαλίσετε την ενυδάτωση του σώματός σας και να την κάνετε τρόπο ζωής:

  1. Μην περιμένετε να νιώσετε δίψα για να πιείτε νερό. Όταν συμβαίνει αυτό σημαίνει ότι ήδη έχετε ελαφρώς αφυδατωθεί. Μία ένδειξη για το πόσο αφυδατωμένοι είστε είναι το χρώμα των ούρων σας, όσο πιο σκούρα είναι τόσο πιο αφυδατωμένοι είστε.
  2. Μερικές φορές η αίσθηση πείνας που έχετε μπορεί επίσης να σημαίνει πως είστε αφυδατωμένοι. Δοκιμάστε σε αυτήν την περίπτωση να πιείτε ένα ποτήρι νερό για να καταλάβετε αν όντως πεινάτε ή αν αφυδατωθήκατε. Όσο περισσότερο νερό πίνετε τόσο λιγότερο χώρο έχετε για να καταναλώσετε θερμίδες. Έχετε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μαζί σας ένα μπουκάλι νερό για να ενυδατώνεστε.
  3. Πέρα από τη διαχείριση της όρεξής σας η σωστή ενυδάτωση βοηθά το σώμα σας στη ρύθμιση της διάθεσής σας αλλά και στο να λειτουργεί αποτελεσματικά. Κατά τη διάρκεια της πρόπόνησής σας το νερό βοηθάει τους μυς να διατηρούνται δροσεροί μέσω του ιδρώτα.
  4. Εκτός από το νερό υπάρχουν πολλές επιλογές για να διατηρηθείτε ενυδατωμένοι. Πιείτε νερό καρύδας, μαστιχόνερο, χυμούς ή προσθέστε στο νερό σας αρωματικά φρούτα ή λίγο χυμό λεμονιού με φύλλα δυόσμου.
  5. Να ξέρετε πως το 20% της ημερήσιας πρόσληψης νερού γίνεται μέσω της τροφής. Τα τρόφιμα περιέχουν νερό και κυρίως τα φρούτα και τα λαχανικά (καρπούζι, φράουλες, πορτοκάλι, αγγούρια…). Επίσης οι σούπες και τα smoothies είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους υγρά.
  6. Όταν τα επίπεδα ενυδάτωσης είναι χαμηλά, η αντοχή και η απόδοση είναι πολύ μειωμένες. Το πώς ενυδατώνεστε πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την προπόνησή σας μπορεί είτε να αυξήσει είτε να μειώσει την αντοχή σας.
  7. Πολλές φορές το νερό δεν είναι αρκετό κατά της διάρκεια έντονης δραστηριότητας ή κατά τη διάρκεια μιας έντονης προπόνησης. Πρέπει να δοκιμάσετε να πιείτε και αθλητικά ποτά για την αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών ή νερό εμπλουτισμένο με χυμό από μούρα και εσπεριδοειδή.
  8. Πολλές φορές το άγχος μας να καταναλώσουμε πολύ νερό μας κάνει να προσλαμβάνουμε περισσότερα υγρά απ’ όσο θα έπρεπε και το αποτέλεσμα είναι να βλάπτουμε τελικά την υγεία μας παθαίνοντας υπονατριαιμία.
  9. Να αποφεύγετε τα αλκοολούχα ποτά γιατί φυσικά δε σας ενυδατώνουν, οδηγούν σε αφυδάτωση και διαταράσσουν την ισορροπία του σώματος και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας και της έκθεσης στον ήλιο.
  10. Να υπενθυμίζετε καθημερινά στον εαυτό σας ακόμα και με post it, που μπορείτε να έχετε στο σπίτι σας, την κατανάλωση νερού και τη σημασία της. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε καθημερινά ερεθίσματα που θα σας βοηθήσουν να ενυδατώνεστε και να καταναλώνετε υγρά όταν πρέπει.