10 Συμβουλές για καλύτερη φυσική κατάσταση

Διαβάζουμε και ακούμε συνεχώς διάφορα για απόκτηση καλής φυσικής κατάστασης. Η καλή φυσική κατάσταση δεν επιτυγχάνεται από τη μία μέρα στην άλλη αλλά θέλει χρόνο και αφοσίωση. Στην πραγματικότητα το πιο σημαντικό είναι η οικοδόμηση μιας σταθερής ρουτίνας βρίσκοντας ο καθένας κάτι που του αρέσει πολύ να κάνει, ώστε να επιστρέφει πάντα σε αυτό.

Παρακάτω σας δίνουμε 10 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να έχετε καλή φυσική κατάσταση και υγεία μια για πάντα:

  1. Ασκηθείτε με οποιονδήποτε τρόπο ακόμα και για λίγα λεπτά. Δε χρειάζεται να κάνετε έντονες προπονήσεις μόνο, για να είστε σε καλή φυσική κατάσταση. Μπορείτε να περπατήσετε, να κάνετε τζόκινγκ ή έστω και ένα 10λεπτο πρόγραμμα γυμναστικής. Ακόμα και όταν κάνετε δουλειές στο σπίτι εκτελείτε κάποια μορφή άσκησης χωρίς να το συνειδητοποιείτε.
  2. Συνδυάστε την άσκηση με σωστή διατροφή για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα γρήγορα και εύκολα. Εντάξτε στη διατροφή σας φρούτα, λαχανικά, πρωτεΐνες και υδατάνθρακες και αποφεύγετε τη ζάχαρη. Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή θα σας κάνει αμέσως να νιώσετε πιο υγιείς και με περισσότερη ενέργεια.
  3. Να θυμάστε πως η καλύτερη γυμναστική για εσάς είναι αυτή που σας διασκεδάζει. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε βάρη, ομαδικά προγράμματα, τρέξιμο, χορό ή ό,τι άλλο νομίζετε πως κάνετε πιο ευχάριστα.
  4. Δώστε προσοχή στην προθέρμανση και στην αποθεραπεία. Την πρώτη για να αποφύγετε τους τραυματισμούς και τη δεύτερη για να χαλαρώσετε τους μυς που έχουν σφίξει και να αποκτήσετε ελαστικότητα και αρμονία κινήσεων.
  5. Να προσπαθείτε να κάνετε πολλές αερόβιες ασκήσεις. Εντάξτε την αερόβια άσκηση στη ζωή σας γιατί είναι εκείνη που βελτιώνει την αναπνευστική ικανότητα, και κατά τη διάρκειά της η καρδιακή συχνότητα φτάνει στο μέγιστό της.
  6. Κάντε ποιοτικό ύπνο. Κοιμηθείτε τουλάχιστον 6-8 ώρες χωρίς ενδιάμεσες διακοπές αφύπνισης, για να ξεκουράσετε σωστά τους μυς σας και να τους δώσετε ώθηση για ανάπτυξη.
  7. Βάλτε τη γιόγκα στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα. Υπάρχουν 23 διαφορετικά είδη γιόγκα και μπορείτε να δοκιμάσετε μερικά για να δείτε ποιο σας ταιριάζει περισσότερο.
  8. Προσπαθήστε να εντάξετε το είδος της γυμναστικής που έχετε επιλέξει στην καθημερινή σας ρουτίνα και μην τη βγάζετε από τη ζωή σας για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η αποχή για ένα μεγάλο σχετικά διάστημα σας κάνει πολύ πιο δύσκολη την επαναπροσαρμογή σας τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Επιστρέψτε όσο πιο γρήγορα μπορείτε για δική σας ευκολία και μην την αμελείτε για κανέναν λόγο.
  9. Μην αναβάλλετε την ημερήσια πρόπόνησή σας με την πρόφαση πως δεν έχετε στη διάθεσή σας αρκετό χρόνο. Ακόμα και 30’ είναι αρκετά για να γυμναστείτε, κάντε μία δυνατή προπόνηση δύναμης, τρέξτε, περπατήστε, κάντε ποδήλατο και ό,τι άλλο σας αρέσει.
  10. Αν νομίζετε ότι έχετε προβλήματα ισορροπίας ή νιώθετε πόνο στις αρθρώσεις ή σε κάποιο άλλο σημείο του σώματός σας, πριν αρχίσετε κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Ο φυσικοθεραπευτής σας θα σας δώσει κάποιο ειδικό πρόγραμμα ασκήσεων που θα σας προφυλάξουν από περαιτέρω τραυματισμούς.