5 κανόνες για καλύτερα burpees

Τα burpees είναι μία από τις πιο δυναμικές και δημοφιλείς ασκήσεις. Μία ολοκληρωμένη άσκηση που ενισχύει τη δύναμη του σώματός σας ενώ παράλληλα ανεβάζει τους καρδιακούς σας παλμούς κάνοντάς σας να ιδρώνετε πολύ. Βελτιώνει την αερόβια ικανότητά σου και σε κάνει να παράγεις πολλή ενέργεια γρήγορα και άμεσα. Επίσης δεν απαιτεί να διαθέτεις εξοπλισμό, οπότε μπορείς να την κάνεις οποιαδήποτε στιγμή σε οποιοδήποτε μέρος.

  1. Σύμφωνα με τον Verstegen το burpee δημιουργήθηκε αρχικά για να παρακολουθεί τα μοτίβα κινήσεων κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος ασκήσεων όπου απαιτούνταν 4 επαναλήψεις για καθεμία από αυτές. Για να βελτιώσει λοιπόν κάποιος την εκτέλεση ενός burpee αρκεί να έχει στο μυαλό του 4 κινήσεις: μία σανίδα, ένα pushup, ένα squat και ένα άλμα.
  2. Ελέγξτε το σώμα σας στην αρχή και στο τέλος της άσκησης. Συγκεντρωθείτε και σφίξτε τη σανίδα σας πριν κατεβείτε στο πάτωμα και έπειτα ξεκινήστε την εκτέλεσή της.
  3. Φανταστείτε ότι κάνετε τα burpees σε μια γιγαντιαία κλίμακα όπως χαρακτηριστικά λέει ο Bryan Nguyen. Αν νιώθετε πως έχετε κουραστεί σκεφτείτε αυτό: πιέζετε σκληρότερα το πάτωμα και το πάτωμα αντίστοιχα θα σας δώσει την αντίστοιχη ώθηση να συνεχίσετε δυναμικά παράγοντας κι άλλη ενέργεια. Μην ξεχνάτε για κάθε δράση υπάρχει μια αντίδραση.
  4. Συνήθως το πιο δύσκολο κομμάτι της άσκησης είναι η άνοδος από το έδαφος. Το τέχνασμα που μας προτείνει ο Woodall είναι από τη σανίδα που βρίσκεστε, να σηκώσετε τα χέρια και τα πόδια σας από το πάτωμα και να καταλήξετε αμέσως σε ένα squat. Φροντίστε να ανοίξετε το στήθος σας ταυτόχρονα έτσι ώστε η πλάτη σας να παραμείνει επίπεδη και η σπονδυλική σας στήλη σε μια ευθεία.
  5. Πολλοί δεν μπορούν να κάνουν πολύ συχνά burpees κι έτσι να μη γνωρίζουν την απόλυτα σωστή εκτέλεση της άσκησης αυτής. Μπορείτε λοιπόν να κάνετε μια τροποποιημένη έκδοση burpees, συμβουλεύει ο Verstegen: αφαίρεση του push up, αφαίρεση του άλματος και την πρώτη ή τελευταία σανίδα.