6 Εναλλακτικές για ζυμαρικά

Ίσως να γνωρίζετε ή να έχετε ακούσει για τα βιολογικά noodles από κολοκύθα ή από ρύζι ως εναλλακτική για τα ζυμαρικά σας. Σήμερα όμως οι εναλλακτικές είναι περισσότερες από ποτέ και μπορείτε να τις βρείτε όλες εύκολα στα ράφια των παντοπωλείων.

Παρακάτω σας δίνουμε 6 υγιεινές επιλογές με τις οποίες μπορείτε να αντικαταστήσετε τα ζυμαρικά στη διατροφή σας καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμιάς από αυτές:

  1. Noodles λαχανικών: Φτιαγμένα συνήθως από κολοκυθάκια, γλυκοπατάτα και μπρόκολο, έχουν συνήθως λίγες θερμίδες ενώ η περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα είναι πολύ υψηλή. Σίγουρα δε θα σας ικανοποιήσουν απόλυτα γευστικά αν είστε λάτρεις των αυθεντικών ζυμαρικών ενώ δε χρειάζονται καθόλου ανακάτεμα όταν τα μαγειρεύετε.
  2. Κινόα: Μαγειρεύεται πολύ γρήγορα και έχει μία ελαφριά γεύση καρυδιού η οποία διαχέεται όταν συνδυάζεται με άλλες σάλτσες και γεύσεις. Είναι μία φυτική πρωτεΐνη με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και δεν περιέχει γλουτένη. Προσοχή στο ψήσιμο καθώς αν μαγειρευτεί περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται θα αρχίσει να λιώνει και να διαλύεται. Πριν καταναλώσετε κινόα βεβαιωθείτε ότι δε σας πειράζουν τα συστατικά της που είναι γραμμένα πάνω στη συσκευασία.
  3. Ζυμαρικά από όσπρια: Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη, κάτι που δημιουργεί τη αίσθηση κορεσμού. Αν και φτιαγμένα με βασικό συστατικό τα φασόλια, τις φακές ή κάποιο άλλο όσπριο έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με τα κανονικά ζυμαρικά ενώ η τιμή τους είναι πιο υψηλή.
  4. Ζυμαρικά ολικής αλέσεως: Η κλασική εναλλακτική με ίδια γεύση αλλά με λίγο διαφορετική υφή. Είναι μία εύκολη επιλογή για όσους θέλουν να εμπλουτίσουν τη διατροφή τους με φυτικές ίνες. Τα ζυμαρικά ολικής και γενικότερα τα προϊόντα ολικής άλεσης μειώνουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία και καρδιακή νόσο. Βεβαιωθείτε ότι έχετε όντως αγοράσει ζυμαρικά από ολόκληρο σιτάρι γιατί τα περισσότερα περιέχουν επεξεργασμένους κόκκους και αυτό δεν είναι πολύ ξεκάθαρο στην ετικέτα τους.
  5. Σόμπα: Τα γνωστά ιαπωνικά ζυμαρικά φτιαγμένα από φαγόπυρο. Περιέχουν τις μισές θερμίδες των παραδοσιακών ζυμαρικών και είναι μία καλή πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών και μαγγανίου. Μερικά από αυτά αναμειγνύονται με αλεύρι σίτου, γι’ αυτό αν δεν καταναλώνετε γλουτένη φροντίστε να διαβάσετε την ετικέτα πριν τα αγοράσετε.
  6. Noodles από φύκια: Τα πιο εκκεντρικά εναλλακτικά ζυμαρικά τα οποία βρίσκει κανείς σε μανάβικο μέσα σε ψυγείο. Έχουν ελάχιστες θερμίδες και υδατάνθρακες με 2 γραμμάρια ινών ανά μερίδα περίπου. Είναι φτιαγμένα από καφέ φύκια, πολύ υψηλά σε ιώδιο και περιέχουν γλυκομανάνη, μία διαλυτή ίνα που βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Η υφή τους είναι πιο ελαστική και έχουν μια άλλη ιδιαίτερη μυρωδιά η οποία απωθεί κάποιους.