Η σωστή διατροφή για τη νηστεία

Διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής και πολλοί είναι αυτοί που επέλεξαν να νηστέψουν κατά τη διάρκεια όλης αυτής της περιόδου. Η διατροφή που ακολουθούμε στη νηστεία μοιάζει με τη μεσογειακή και είναι ένας από τους πιο υγιεινούς τρόπους διατροφής σε ολόκληρο τον κόσμο. Η νηστεία χαρακτηρίζεται από ένα χαμηλό σε κορεσμένα λίπη διαιτολόγιο και αυξημένο σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λίπη. Είναι μία περίοδος αποτοξίνωσης από το κρέας και το ζωικό λίπος, τα γαλακτοκομικά, τα αβγά ενώ η βάση της διατροφής γίνονται τα θαλασσινά, τα όσπρια, τα λαχανικά, το ρύζι, οι ξηροί καρποί και όλα τα αμυλούχα (ψωμί, πατάτα, μακαρόνια).

Λόγω της απουσίας του κρέατος και των γαλακτοκομικών όμως από το διαιτολόγιο κάποιου που νηστεύει, μπορεί να υπάρξει χαμηλή πρόσληψη σιδήρου και ασβεστίου αντίστοιχα. Το ερώτημα λοιπόν είναι ποιες άλλες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε σε περίοδο νηστείας ώστε να μη λείψει τίποτα από τον οργανισμό μας;

Ταχίνι: Είναι υποκατάστατο των ζωικών πρωτεϊνών και είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και κάλιο. Μπορείτε να το φάτε και σαν πρωινό αλλά και να το προσθέσετε στη σαλάτα σας και στα όσπρια ως σάλτσα.

Όσπρια και λαδερά: Τροφή πλούσια σε σίδηρο τα όσπρια και μάλιστα όταν καταναλώνονται σε συνδυασμό με ρύζι, γίνεται καλύτερα η απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Τα φασολάκια, ο αρακάς, οι μπάμιες είναι τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, πρωτεϊνες χαμηλής βιολογικής αξίας και με χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο. Χρειάζεται μόνο προσοχή στην ποσότητα του ελαιόλαδου καθώς μπορεί να είναι υγιεινό άλλα είναι και υψηλό σε θερμίδες.

Φρούτα και λαχανικά: Η αυξημένη κατανάλωσή τους σε περίοδο νηστείας ενισχύει την πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών και αντιοξειδωτικών προσφέροντας ταυτόχρονα στον οργανισμό ελάχιστες θερμίδες.

Ξηροί καρποί, ελιά, ελαιόλαδο: Πλούσιες τροφές σε μονοακόρεστα λιπαρά. Μπορούν να καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της νηστείας με μέτρο όμως γιατί εμπεριέχουν πολλές θερμίδες.

Καταναλώστε όλα τα παραπάνω συνδυάζοντάς τα σωστά και διατηρώντας πάντα το μέτρο!