Γυμναστική: το καλύτερο αγχολυτικό

Οι έντονοι ρυθμοί της ζωής αποδυναμώνουν το σώμα και το πνεύμα μας. Πάρτε σήμερα την απόφαση και ξεκινήστε γυμναστική, για να εκτονώσετε την ενέργειά σας και να αισθανθείτε ευεξία! Ο λόγος; Η γυμναστική θεωρείται το καλύτερο αγχολυτικό, το οποίο θα το διαπιστώσετε μόνοι σας, διαβάζοντας παρακάτω.

Πολυάριθμες έρευνες έχουν συσχετίσει τη μείωση του άγχους με τη γυμναστική, καθώς θεωρείται πως αυτή έχει αναλγητική και αγχολυτική δράση, η οποία οφείλεται στις λεγόμενες ενδορφίνες, ουσίες που παράγονται στον εγκέφαλο και έχουν την ίδια δράση με την ηρωίνη και τη μορφίνη.  Βασική λειτουργία των ενδορφινών είναι να εμποδίζουν τα νευρικά σήματα του πόνου, δεν αποκλείεται όμως να προκαλούν και ευφορία. Η άσκηση, λοιπόν, όχι μόνο βελτιώνει τη διάθεση, αλλά επιπλέον προστατεύει τον εγκέφαλο από τις επιπτώσεις του στρες, αλλά και από την κατάθλιψη. Γενικότερα, θεωρείται ότι τα άτομα που γυμνάζονται, διαχειρίζονται καλύτερα διάφορες στρεσογόνες καταστάσεις από αυτά που δε γυμνάζονται.

Ποιο είδος γυμναστικής όμως μπορεί να βοηθήσει άτομα που υποφέρουν από το άγχος και την κατάθλιψη;

Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωράκη, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα ΤΕΦΑΑ), οι συνιστώμενες μορφές άσκησης για την αντιμετώπιση του άγχους είναι το περπάτημα και το τρέξιμο (ιδίως στη φύση), η άσκηση στο γυμναστήριο αλλά και η άσκηση με αντιστάσεις. Ειδικότερα, όταν τρέχουμε, αποβάλλουμε όλες τις κακές σκέψεις, το σώμα μας ελαφραίνει και οι πνεύμονες γεμίζουν οξυγόνο.  Το τρέξιμο βοηθάει να απελευθερωθούν νευροδιαβιβαστές που ευθύνονται για την “καλή διάθεση” όπως είναι η σεροτονίνη και η νορεπινεφρίνη». Συνδυάζοντας έντονο τρέξιμο στον διάδρομο (10-15 χλμ.), με χαλαρό περπάτημα (5-6χλμ.), θα αυξήσετε τους καρδιακούς παλμούς, την ροή του αίματος στο σώμα και στους μύς και τη μέγιστη λήψη οξυγόνου, τα οποία θα σας οδηγήσουν σε μία σωματική και πνευματική ανακούφιση.

Ένα πρόγραμμα άσκησης μπορεί να περιλαμβάνει αερόβια άσκηση, ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, ασκήσεις ισορροπίας και τεχνικές χαλάρωσης και είναι καλό να εκτελείται 3 με 4 φορές την εβδομάδα από 60 έως 90 λεπτά. Η συχνή άσκηση οδηγεί σε καλύτερη φυσική κατάσταση, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα τα άτομα να έχουν γρηγορότερη αποκατάσταση της καρδιακής συχνότητας μετά τους στρεσογόνους παράγοντες και χαμηλότερα επίπεδα περιστασιακού άγχους. Μία ακόμα μορφή άσκησης που θεωρείται ότι βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους είναι η Yoga, διότι επικεντρώνεται στην αναπνοή και συμβάλλει στην καλή ψυχική υγεία.

Είτε έχετε άγχος είτε όχι, μην περιμένετε άλλο. Πάρτε την απόφαση σήμερα και ακολουθήστε ένα πρόγραμμα γυμναστικής για να απαλλαγείτε από οτιδήποτε σας ενοχλεί, για να δείτε το σώμα σας να αλλάζει και την ψυχική σας διάθεση να βελτιώνεται!