Πόσο βοηθάει τελικά το κινητό στην προπόνηση;

Ελέγχετε συχνά το τηλέφωνό σας; Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι πάντα ναι. Σύμφωνα με την πολυεθνική εταιρία επαγγελματικών υπηρεσιών Deloitte, ο μέσος Αμερικάνος ελέγχει το κινητό του 47 φορές την ημέρα και ξοδεύει σχεδόν καθημερινά 3 ώρες σε αυτό.

Ειδικότερα όταν οι άνθρωποι αθλούνται και μάλιστα σε εξωτερικό χώρο, χρησιμοποιούν το κινητό τους καθ΄ όλη τη διάρκεια της προπόνησης. Μήπως θα ήταν καλύτερα να επανεξετάσετε το γεγονός ότι ασκείστε έχοντας το κινητό σας μαζί; Πέρα από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση τηλεφώνου έχει παράλληλα και αρκετά μειονεκτήματα.

Ένα θετικό είναι πως μπορείτε να ακούτε μία λίστα αγαπημένων τραγουδιών που έχετε αποθηκευμένη στο τηλέφωνό σας. Μελέτες έχουν δείξει πως ακούγοντας μουσική κατά τη διάρκεια της προπόνησης ενισχύεται η απόδοσή σας αλλά βελτιώνεται και η διάθεσή σας, κάνοντάς σας να απολαμβάνετε περισσότερο την άσκηση. Σύμφωνα με τον ερευνητή Matthew Stork η μουσική αποτελεί στρατηγική που μπορεί να βελτιώσει την απόδοση των ανθρώπων σε μια διαλειμματική προπόνηση. Είναι κάτι σαν κίνητρο για την επιτυχία της, που προσφέρει οφέλη όχι μόνο σε αυτή αλλά και σε άλλου είδους προπονήσεις.

Από την άλλη πλευρά, όπως το κινητό μπορεί να μας αποσπάσει την προσοχή από ένα μάθημα που παρακολουθούμε ή από μία επαγγελματική συνάντηση με τους συναδέλφους μας, το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην προπόνησή μας. Η ομιλία ή η αποστολή μηνυμάτων μπορεί να μειώσει την ταχύτητα αλλά και την ένταση των ασκήσεών μας. Η προπόνηση και το κινητό τηλέφωνο ανταγωνίζονται μεταξύ τους και οι επιδόσεις μας και στα δύο αυτά καθήκοντα μειώνονται αν γίνονται ταυτόχρονα.

Για να ακούτε μουσική κατά τη διάρκεια της προπόνησης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ακουστικά Bluetooth. Αν πάλι ο μόνος τρόπος να ακούτε μουσική είναι το κινητό σας, δημιουργήστε μία λίστα αναπαραγωγής που θα ακούσετε χωρίς να παραλείψετε κάποια τραγούδια. Στη συνέχεια τοποθετήστε το κινητό σας σε λειτουργία πτήσης, ώστε να μη λαμβάνετε μηνύματα και κλήσεις που θα σας αποσπάσουν την προσοχή.

Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας! Παραδεχτείτε ότι αυτό μπορεί να αποτελεί εμπόδιο τελικά για την προπόνηση και όχι βοήθημα.