Μαγικές δίαιτες;

“Μαγικές δίαιτες”, ένα θέμα που αφορά κυρίως τον γυναικείο πληθυσμό, αφού όλες μας λίγο-πολύ έχουμε παρασυρθεί και έχουμε πέσει στην παγίδα τους, όταν μας υπόσχονται πολύ γρήγορη απώλεια βάρους. Προτιμάμε να εφαρμόσουμε ένα πολύ στερητικό διατροφικό πρόγραμμα 7 ημερών σύμφωνα με το οποίο θα χάσουμε έως και 7 κιλά, παρά να ακολουθήσουμε μία ισορροπημένη διατροφή, που θα μας οδηγήσει σε απώλεια κιλών σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και η οποία είναι φτιαγμένη μέσα σε λογικά πλαίσια στέρησης φαγητού.

Αυτό συμβαίνει συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν συνειδητοποιούμε ότι τα κιλά μας μάς κάνουν να διστάζουμε να βγούμε στην παραλία φορώντας το μαγιό μας ή όταν πρόκειται να εμφανιστούμε σε κάποια εκδήλωση.

Γνωρίζετε όμως πως μία «μαγική δίαιτα» μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη και ταυτόχρονα καθόλου αποτελεσματική; Ποιες είναι οι συνέπειες μιας τέτοιας «θαυματουργικής» δίαιτας;

  • Μία δίαιτα εξπρές όχι μόνο δε βοηθάει καθόλου στο να χάσουμε λίπος, κάτι που είναι ο βασικός στόχος, αλλά έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μυϊκού ιστού. Αν νιώθετε πως μετά το τέλος της εφαρμογής μιας τέτοιας δίαιτας έχετε αδυνατίσει, να ξέρετε πως είναι γιατί χάθηκε σημαντική ποσότητα μυϊκής μάζας, ενώ το λίπος παρέμεινε σχεδόν άθικτο.
  • Ο οργανισμός μας χρειάζεται ενέργεια και πρέπει καθημερινά να λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες για να λειτουργήσει σωστά και να παραμείνει υγιής. Οι στερητικές αυτές δίαιτες συνήθως δεν περιλαμβάνουν κάποιες ομάδες τροφίμων όπως δημητριακά, γαλακτοκομικά ή φρούτα με αποτέλεσμα να στερούμε από τον οργανισμό μας κάποιες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία για όσες μέρες τις εφαρμόζουμε. Αυτό όμως θέτει σε κίνδυνο την υγεία μας μακροπρόθεσμα.
  • Έχει παρατηρηθεί πως όσοι εφαρμόζουν μια δίαιτα εξπρές και χάνουν πολύ γρήγορα βάρος, το επαναπροσλαμβάνουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό συμβαίνει γιατί μετά το πέρας της δίαιτας αυτής οι αποθήκες των υδατανθράκων είναι άδειες και όταν ο οργανισμός ανταμειφθεί με ένα πλήρες γεύμα πλούσιο σε τέτοιους θα τους απορροφήσει ταχύτατα.
  • Μία ακόμη αρνητική και συχνή συνέπεια της «μαγικής δίαιτας» είναι τα σημάδια που αφήνει στο σώμα μας. Οι γνωστές σε όλους μας ραγάδες εμφανίζονται στο δέρμα μας όχι μόνο όταν βάζουμε πολύ απότομα κιλά αλλά και όταν χάνουμε πολύ απότομα βάρος.
  • Συνήθως οι δίαιτες αυτές είναι πλούσιες σε πρωτεϊνη, ενώ οι υδατάνθρακες απουσιάζουν. Οι χρόνιες υπερπρωτεϊνικές δίαιτες μπορούν να προκαλέσουν νεφροπάθεια, διαταραχές του εντέρου ή ακόμα και ηπατική δυσλειτουργία και να μας κάνουν να νιώθουμε αδυναμία και κόπωση.

Οι βασικές οδηγίες για κάποιον που θέλει να χάσει βάρος είναι να ακολουθήσει μια ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, κρέας, δημητριακά). Το μυστικό για την επιτυχία είναι να περιορίσει την πολλή ζάχαρη και τις τροφές με υψηλό ποσοστό λίπους, να έχει μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα και φυσικά να μην παραλείπει να αθλείται έστω για μισή ώρα καθημερινά.