Μύες vs Λίπος

Σίγουρα έχετε ακούσει κάποιον να σας λέει πως οι μύες ζυγίζουν περισσότερο από το λίπος, για να σας ενθαρρύνουν, όταν μερικές φορές παρατηρείτε αύξηση του βάρους σας μετά από ένα διάστημα γυμναστικής με βάρη. Το ίδιο επίσης επιχείρημα χρησιμοποιείται όταν κάποια στιγμή χάνουμε ξαφνικά βάρος. Όμως μία λίβρα μυών δεν μπορεί να ζυγίζει περισσότερο από μία λίβρα λίπους.

Όταν λέμε πως ο μυς ζυγίζει περισσότερο από το λίπος αναφερόμαστε στην πυκνότητα των δύο τύπων ιστών αυτών. Ο μυς είναι πυκνότερος, ζυγίζει περισσότερο ανά μονάδα όγκου σε σχέση με το λίπος. Ο μυς λοιπόν καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από το λίπος σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι επιθυμούν να βελτιώσουν τη συνολική αναλογία μυών τους και όχι να επικεντρωθούν στο συνολικό σωματικό τους βάρος.

Είναι πολύ εύλογο λοιπόν να ζυγίζετε το ίδιο με την πάροδο του χρόνου και να κερδίζετε σταθερά σωματικό λίπος παράλληλα. Στην ηλικία των 30 η απώλεια μυϊκής μάζας φτάνει στα 3-5%, ανά δεκαετία αυξάνεται ,και από την ηλικία των 50 φτάνει και στο 15%.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα οστά, καθώς χάνουν και εκείνα την πυκνότητά τους με τη διαδικασία της γήρανσης όσο τα χρόνια περνάνε. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ειδικοί συστήνουν τουλάχιστον 2 προπονήσεις την εβδομάδα για την κατάρτιση της δύναμης ώστε να αντισταθμιστούν οι αλλαγές που έρχονται μαζί με τη γήρανση.

Τι κερδίζουμε όταν χτίζουμε τους μυς μας;

Δημιουργούμε μία πιο λεπτή σωματική διάπλαση. Ο μυς είναι συμπαγής και διατηρεί το σχήμα του καλύτερα από το λίπος και φυσικά αυξάνεται ο μεταβολισμός μας. Ο μυς καίει ελαφρώς περισσότερες θερμίδες από το λίπος και η μεγαλύτερη μυϊκή μάζα συνδέεται με τη χαμηλότερη αντίσταση στην ινσουλίνη, καθώς οι σκελετικοί μύες μπορούν να πάρουν επιπλέον γλυκόζη όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι υψηλά. Οι δυνατοί μύες βελτιώνουν την κίνησή σας και σας βοηθούν να εκτελείτε καλύτερα την κάθε σωματική δραστηριότητα.

Μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διατηρείτε τους μυς σας ενώ παράλληλα προσπαθείτε να χάσετε βάρος:

  • Τρώτε περισσὀτερες πρωτεϊνες. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση πρωτεϊνης είναι 0,8 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους. Μπορείτε φυσικά να επωφεληθείτε και από μεγαλύτερες ποσότητες.
  • Εκτός από τη βελτίωση της διατροφής σας πρἐπει να ασκείστε παράλληλα είτε πρόκειται για προγράμματα με βάρη είτε για προγράμματα αντοχής.
  • Να παρακολουθείτε το ποσοστό του σωματικού σας λίπους γιατί είναι αυτό ποτ υποδεικνύει το ποσοστό του συνολικού σωματικού σας βάρους που προέρχεται από το λίπος.