Ο βασιλιάς Squat!

Τα καθίσματα αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές ασκήσεις, καθώς πολλές κινήσεις στην καθημερινότητά μας εμπεριέχουν κάθισμα (π.χ. κάθισμα στην καρέκλα, στο αυτοκίνητο κ.α.). Θεωρείται ο βασιλιάς των ασκήσεων, διότι γυμνάζει σχεδόν κάθε μυ του σώματος, με έμφαση στους γλουτούς, τους μηρούς, τους γοφούς και τους τετρακέφαλους. Αυτό σημαίνει πως αφενός γυμνάζουμε πλήρως τα κάτω άκρα, αφετέρου έχουμε πολύ καλό αποτέλεσμα στην αύξηση του μεταβολισμού μας, το οποίο αν συνδυαστεί με τη σωστή διατροφή μπορούμε να δούμε εντυπωσιακά αποτελέσματα σε όλο μας το σώμα. Το squat λοιπόν είναι ιδανικό για να χάσουμε θερμίδες και να τονώσουμε το σώμα μας. Ας δούμε πιο αναλυτικά μερικά από τα οφέλη των καθισμάτων.

  • Καλλίγραμμοι γλουτοί: Ως «βασίλισσα» των ασκήσεων για τα πόδια, τα καθίσματα αποτελούν την νούμερο 1 άσκηση για τους γλουτούς.
  • Κάψιμο λίπους: Τα καθίσματα αυξάνουν τη μυϊκή μάζα με αποτέλεσμα να καίμε παραπάνω λίπος. Αυξάνουν δηλαδή τη θερμιδική κατανάλωση. Ενδεικτικά, για κάθε 500γρ. επιπλέον μυϊκή μάζα, το σώμα μας καίει περίπου 50-70 θερμίδες την ημέρα.
  • Τόνωση σε όλο το σώμα: Όταν κάνουμε καθίσματα, μπορεί να εστιάζουμε στα πόδια, αλλά παράλληλα «δουλεύουν» οι κοιλιακοί, οι ραχιαίοι, η πλάτη, οι ώμοι και τα χέρια.
  • Αποφυγή τραυματισμών: Επειδή τα καθίσματα γυμνάζουν τους μύες και τους τένοντες, μας προστατεύουν από τυχόν τραυματισμούς.
  • Ευκινησία και ισορροπία: Γυμνάζοντας τα πόδια  και παράλληλα τον κορμό μας, βελτιώνεται ο νευρομυϊκός συντονισμός, η ισορροπία και η κινητικότητα των κάτω άκρων.
  • Βοηθούν στην καθημερινότητα: Με τα καθίσματα βελτιώνεται η στάση του σώματός μας, καθώς η πλάτη είναι ευθεία και οι ώμοι πίσω. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το σώμα να εκτελεί πιο εύκολα και σωστά πολλές καθημερινές δραστηριότητες, όπως είναι το να σηκώσουμε ένα κουτί ή να σκύψουμε σωστά.

Πως πρέπει να εκτελούμε ένα σωστό κάθισμα:

Τα πόδια μας πρέπει να είναι στο άνοιγμα των ώμων, να ρίχνουμε τη λεκάνη μας προς τα πίσω και το βάρος να πέφτει στις φτέρνες. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σηκώνουμε τις φτέρνες κατά τη διάρκεια των καθισμάτων, ούτε να αφήνουμε τα γόνατά μας να φεύγουν μπροστά από τα δάχτυλα των ποδιών όσο κατεβαίνουμε. Είναι επίσης πολύ σημαντικό η πλάτη να παραμένει ίσια, σε ουδέτερη θέση, και οι ώμοι να είναι πίσω.

Αν θέλετε λοιπόν, να ενισχύσετε συνολικά τη φυσική σας κατάσταση και να δείτε το σώμα σας να αλλάζει, εντάξτε τα καθίσματα στο πρόγραμμα γυμναστική σας!