Πώς να σταματήσετε την υπερφαγία

Είναι απολύτως φυσιολογικό να ξεφύγετε κάποια φορά και να φάτε πάρα πολύ. Όταν όμως τρώτε για συναισθηματικούς λόγους τότε δημιουργείται πρόβλημα, καθώς αυτή η συνήθεια μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία. Όταν κάποιος παρουσιάζει υπερφαγία, τότε σκέφτεται συνεχώς το φαγητό και αφού καταναλώσει μεγάλες ποσότητες νιώθει ενοχή, ντροπή ακόμα και κατάθλιψη. Πώς μπορούμε λοιπόν να σταματήσουμε την υπερφαγία; Θα βρείτε τις απαντήσεις για αυτό το ερώτημα στην συνέχεια του άρθρου.

  • Τρώμε πιο αργά: Από τη στιγμή που θα καταπιούμε το φαγητό μέχρι να αισθανθούμε κάποιο κορεσμό από αυτόν μεσολαβούν 10-30’. Λόγω αυτής της καθυστέρησης τείνουμε να τρώμε πιο πολύ από όσο πραγματικά χρειαζόμαστε. Για αυτό το λόγο, καλό είναι να τρώμε πιο αργά, μασώντας  10 φορές κάθε μπουκιά μας, ενώ παράλληλα απολαμβάνουμε περισσότερο το φαγητό μας.
  • «Πεινάω;»: Πριν φτάσουμε μπροστά από το ψυγείο πρέπει να ρωτάμε τον εαυτό μας αν πραγματικά πεινάμε. Μερικές φορές εστιάζουμε τόσο πολύ στο ότι θέλουμε να φάμε ένα φαγητό που στο τέλος ξεχνάμε αν πραγματικά πεινάμε. Αν δεν αισθανόμαστε τα σωματικά συμπτώματα της πείνας, τότε μάλλον αναζητούμε το φαγητό για συναισθηματικούς λόγους.
  • Πίνουμε νερό: Πίνοντας ένα ποτήρι νερό πριν κάθε γεύμα μπορούμε να ελέγξουμε το πόσο πραγματικά πεινάμε. Πολλές φορές το αίσθημα της πείνας είναι απλώς η ανάγκη του οργανισμού για νερό. Επίσης, με την παρουσία του νερού στο στομάχι, ξεκινάει ο εγκέφαλος να στέλνει σινιάλο στον στομάχι ότι έχει χορτάσει.
  • Βρίσκουμε τρόπους να διαχειριστούμε το άγχος, χωρίς το φαγητό: Όπως προαναφέρθηκε, η υπερφαγία μπορεί να προκληθεί για συναισθηματικούς λόγους, όπως είναι το άγχος και η κατάθλιψη. Για να αντιμετωπίσουμε την υπερφαγία λοιπόν, πρέπει βρούμε τρόπους να εκτονώσουμε τα αρνητικά μας συναισθήματα. Μπορούμε να ακούσουμε μουσική, να πάμε για περπάτημα και ακόμα καλύτερα να κάνουμε γυμναστική, καθώς η άσκηση είναι η καλύτερη εκτόνωση για το σώμα μας!
  • Προσθέτουμε την όξινα συστατικά και κανέλλα στο φαγητό μας για τον έλεγχο του ζαχάρου στο αίμα: Έχει αποδειχθεί ότι το ξύδι μειώνει τον γλυκαιμικό δείκτη στο αίμα, το οποίο σημαίνει ότι το φαγητό μεταβολίζεται πιο αργά. Επίσης, δίνει όξινη γεύση σε σάλτσες και ψημένα λαχανικά χωρίς πολλές θερμίδες. Τέλος, για να αποφύγουμε τη ζάχαρη στον καφέ ή το τσάι μας μπορούμε να προσθέσουμε κανέλα, η οποία επιβραδύνει τον ρυθμό με τον οποίο μεταφέρονται τα τρόφιμα από το στομάχι στο έντερο, επιδρώντας παράλληλα στο αίσθημα της πείνας μας
  • Κοιμόμαστε καλά: Έρευνες έχουν δείξει πως αν κοιμόμαστε λιγότερο καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες. Ο καλός ύπνος μάς βοηθάει έτσι ώστε να έχουμε καλύτερη φυσική κατάσταση. Είναι πολύ σημαντικό επίσης να κοιμόμαστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ και να έχουμε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, ώστε ο οργανισμός μας να συνηθίσει σε αυτό.