Πώς τα βάρη σάς βοηθούν να χάσετε βάρος;

Ακούγεται λογικό σε όλους, πως η cardio γυμναστική είναι η καλύτερη επιλογή για κἀποιον που έχει στόχο την απώλεια λίπους. Σύμφωνα με το Harvard Health κάποιος μπορεί να χάσει κατά μέσο όρο 372 θερμίδες σε διαδρομή που θα κάνει για 30 λεπτά με ρυθμό 6χλμ την ώρα, ενώ κατά τη διάρκεια μιας έντονης μισάωρης προπόνησης να χάσει μόλις 223. Αν όμως αξιολογείτε τις προπονήσεις σας μόνο με βάση τις θερμίδες που χάνετε τότε θα χάσετε όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η γυμναστική με βάρη, ένα από αυτά και η απώλεια λίπους.

Η Julie Brown, ειδικός με πιστοποίηση στην αθλητική διαιτολογία, υποστηρίζει πως οι άνθρωποι που δεν κάνουν καθόλου βάρη βρίσκονται σε μειονεκτικότερη θέση σε σχέση με εκείνους που κάνουν βάρη, όσον αφορά στην απώλεια λίπους. Αυτό συμβαίνει διότι όσο μεγαλύτερη μυϊκή μάζα έχει κάποιος τόσο περισσότερες θερμίδες καίει σε κατάσταση ηρεμίας και τόσο υψηλότερος είναι ο βασικός ρυθμός μεταβολισμού του. Για να καταλάβετε τη διαφορά, σκεφτείτε ότι 1 λίβρα μυών μπορεί να κάψει περίπου 15 θερμίδες μέσα σε διάστημα 24 ωρών ενώ 1 λίβρα λίπους περίπου 4 θερμίδες για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Οι μύες κουράζονται πολύ περισσότερο όταν κάνουμε βάρη και προγράμματα ενδυνάμωσης απ’ ὀ,τι όταν κάνουμε προγράμματα cardio. Ο μυς λοιπόν όταν κουράζεται τόσο, χρειάζεται να ολοκληρώσει έναν μεγαλύτερο κύκλο εργασιών για να επανέλθει. Επομένως ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να πραγματοποιήσει αυτή τη διαδικασία και έτσι καίει περισσότερες θερμίδες απ’ ὀ,τι θα χρησιμοποιούσε μετά από ένα cardio πρόγραμμα.

Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας είναι να ακολουθείτε έναν συνδυασμό προγράμματος ενδυνάμωσης και cardio. Κερδίζετε και από τα 2 διαφορετικά πράγματα που αν συνδυάσετε θα δείτε τα μέγιστα αποτελέσματα.