Τι σου προσφέρουν τελικά τα ομαδικά;

Νιώθεις πως σε έχει κατακλύσει η ρουτίνα στο γυμναστήριο; Έχεις βαρεθεί την γυμναστική με μηχανήματα και βάρη; Είναι ώρα λοιπόν να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό, συνδυάζοντας το πρόγραμμα γυμναστικής σου στα μηχανήματα με ομαδικά προγράμματα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Έτσι θα αποκομίσεις ό,τι καλύτερο καθώς ο συνδυασμός διαφορετικών μαθημάτων με άσκηση στο γυμναστήριο κρατά το σώμα σου σε εγρήγορση.

Τα ομαδικά προγράμματα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Υπάρχουν αερόβια ομαδικά προγράμματα, όπως είναι η zumba, το body step και το aerobic, τα οποία στοχεύουν κυρίως στην καύση του λίπους και στη βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης. Επίσης, υπάρχουν δυναμικά προγράμματα, όπως είναι το TRX, το Functional και το Body Strength, τα οποία προσφέρουν μυϊκή ενδυνάμωση, γράμμωση και σύσφιξη του σώματος. Τέλος, υπάρχουν και ομαδικά προγράμματα με στόχο την ορθοσωμία, όπως είναι η Pilates και η Yoga, τα οποία στοχεύουν στη σωστή στάση του σώματος και στη δύναμη και αντοχή των μυών. Σε κάθε περίπτωση, το ασκησιολόγιο αποτελείται από την προθέρμανση, το κύριο μέρος και την αποθεραπεία, τα οποία αποτελούν βασικά στοιχεία ενός ολοκληρωμένου προγράμματος.

Σε ένα ομαδικό πρόγραμμα, εκτός από το ότι η ομάδα λειτουργεί παρακινητικά έχεις συνεχή καθοδήγηση και ανατροφοδότηση από έναν γυμναστή. Παράλληλα, η κατάλληλη μουσική και η ενθουσιώδης παρουσία του ίδιου του γυμναστή μπορεί να σε κάνει να περάσεις ευχάριστα, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα τον στόχο σου για ένα υγιές και σμιλευμένο σώμα. Εξάλλου είναι αποδεδειγμένο, βάσει επιστημονικών ερευνών, πως κατά τη διάρκεια της εκγύμνασης με τη συνοδεία μουσικής, ο εγκέφαλος παράγει ενδορφίνες, οι οποίες προσφέρουν ευφορία και μείωση του άγχους μετά την άσκηση.

Οι παρακάτω λόγοι θα πείσουν να κάνεις μια αλλαγή γι’ αυτό το μήνα και να γραφτείς σε ένα τμήμα ομαδικής γυμναστικής:

Δίνει μεγαλύτερο κίνητρο: στα ομαδικά προγράμματα υπάρχει μία ατμόσφαιρα παρακίνησης, την οποία μπορεί να μη βρεις αθλούμενος μόνος ή μόνη στο γυμναστήριο. Το ότι πολλοί άνθρωποι γυμνάζονται ταυτόχρονα σε μία αίθουσα δίνει ένα ευγενές κίνητρο και προωθεί τον υγιή ανταγωνισμό, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να δίνουμε στο τέλος τον καλύτερό μας εαυτό.

Ταχύτερη βελτίωση: γενικότερα, ο ρυθμός προόδου μέσα σε μία ομάδα είναι πιο γρήγορος σε σχέση με την ατομική γυμναστική. Σε αυτά συμβάλλουν τόσο η παρακίνηση που αναφέραμε παραπάνω, όσο και η εμψύχωση από τον γυμναστή, αλλά και η πρόκληση που μας δημιουργούν οι στόχοι που θέτουμε ομαδικά.

Οικονομία χρόνου: εάν ο χρόνος σε πιέζει, η συμμετοχή στα ομαδικά προγράμματα είναι η λύση που έψαχνες! Τα ομαδικά προγράμματα διαρκούν 45’-60’, τα οποία αν συνδυάσεις σωστά μέσα στην εβδομάδα, τότε θα σε καλύψουν πλήρως.