Τι τρώνε οι αθλητές και γιατί;

Πολλοί είναι αυτοί που προσέχουν τη διατροφή τους και γυμνάζονται τακτικά για να έχουν ένα δυνατό, υγιές και όμορφο σώμα έχοντας πολλές φορές στο μυαλό τους πρότυπα όπως είναι οι αθλητές. Γνωρίζετε όμως τι ακριβώς κάνουν οι αθλητές, πώς είναι η καθημερινότητα τους και ποιες τροφές περιλαμβάνουν στη διατροφή τους για να είναι πάντοτε έτσι όπως τους βλέπουμε; Σίγουρα υπάρχουν κάποια μυστικά, που δεν ξέρουμε όλοι, στα πλαίσια του επαγγέλματός τους.

Ακολουθούν πολύ πιστά το πρόγραμμα των προπονήσεων τους χωρίς να βγουν ποτέ από αυτό, ενώ ακολουθούν αυστηρά συγκεκριμένη διατροφή κάτι που αποτελεί για εκείνους τρόπο ζωής. Προσέχουν πολύ τον συνδυασμό των τροφών και προτιμούν φαγητά που έχουν πολύ υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης, ενώ δε δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις θερμίδες όπως κάνουν πολλοί από εμάς. Τα γεύματά τους είναι συχνά και περιλαμβάνουν επίσης τροφές που θα τους δώσουν την ενέργεια που χρειάζονται για να ανταπεξέλθουν και να έχουν τη βέλτιστη απόδοση.

Δείτε παρακάτω τα φαγητά που καταναλώνουν πιο συχνά:

  • Τα αβγά

Τα αβγά είναι μία πλήρης τροφή αφού έχουν υψηλό ποσοστό βιταμίνης D και περιέχουν βιοτίνη και Β12. Τα λιπαρά τους ανήκουν στα “καλά λιπαρά” που χρειάζεται ο οργανισμός και έχουν πολλά αμινοξέα. Το ασπράδι είναι πολύ υψηλό σε πρωτεΐνη, αλλά είναι ακόμα πιο θρεπτικό και υγιεινό όταν καταναλώνεται ολόκληρο. Έχει αποδειχτεί πως δεν επηρεάζει αρνητικά τη χοληστερόλη, όπως πολλοί πιστεύουν, και μάλιστα προσφέρει στον οργανισμό πολλά μεταλλικά στοιχεία.

  • Οι ξηροί καρποί, τα βούτυρα από αυτούς (φυστικοβούτυρο, βούτυρο καρυδιού…), ταχίνι

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, ακόρεστες λιπαρές ουσίες και βιταμίνη Ε. Είναι γνωστοί για την αντιοξειδωτική τους δράση, προστατεύουν από τον καρκίνο και μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Οι φυτικές ίνες που εμπεριέχουν και η πρωτεΐνες είναι αυτές που μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι για πολλή ώρα.

  • Κοτόπουλο

Το κοτόπουλο είναι μια πολύ συνηθισμένη επιλογή των αθλητών, γιατί περιέχει  πολύ υψηλό ποσοστό πρωτεΐνης κάτι που απαιτείται να καταναλώνουν καθημερινά. Ταυτόχρονα έχει πολύ χαμηλά λιπαρά και είναι πλούσιο σε νιασίνη-βιταμίνη του συμπλέγματος Β, και σελήνιο-ουσία με αντιοξειδωτική δράση.

  • Ψάρι

Όλα τα ψάρια, βραστά ή ψητά, είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, πολύ υγιεινά και δε λείπουν ποτέ από το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής των αθλητών. Προτιμούν εκείνα που είναι πιο πλούσια σε ω-3 λιπαρά και μειώνουν τον κίνδυνο από καρδιοαγγειακά νοσήματα.

  • Το κακάο

Πλούσιο σε κατεχίνες, αντιοξειδωτικά (φλαβονοειδή) με υπέροχη γεύση και άρωμα. Βελτιώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, μειώνει τη χοληστερόλη και προστατεύει το δέρμα και τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες.

  • Γιαούρτι, βρώμη και δημητριακά ολικής άλεσης.

Ιδανική επιλογή για πρωινό γιατί είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Δίνουν τη απαραίτητη ενέργεια για να ανταποκριθούν οι αθλητές στις δύσκολες προπονήσεις τους. Το γιαούρτι, πλούσιο σε πρωτεΐνη, προστατεύει από παθογόνα βακτήρια ενώ βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου. Συνήθως το τρώνε σε μορφή smoothie συνδυάζοντάς το με βρώμη, φρούτα και ξηρούς καρπούς.