Ποιες είναι οι τροφές βαμπίρ;

Υπάρχουν ημέρες που νιώθετε κόπωση, αδυναμία και πιο υποτονικοί σε σχέση με άλλες μέρες που είστε ευδιάθετοι, πιο χαρούμενοι και γεμάτοι ενέργεια; Πέρα από το στρες, το άγχος και την όχι και τόσο καλή ποιότητα ύπνου, που παίζουν τον ρόλο τους στην απώλεια της ενέργειάς σας, εξίσου σημαντική είναι και η διατροφή σας. Υπάρχουν τροφές που εντάσσουμε στη διατροφή μας γιατί τις θεωρούμε υγιεινές, ενώ δεν είναι και τόσο, ή απλώς τις προτιμάμε γιατί είναι οι αγαπημένες μας. Είχατε ποτέ σκεφτεί πως το έντονο αίσθημα κούρασης μπορεί να οφείλεται στη κατανάλωση ενός πολύ νόστιμου πιάτου που συνηθίζουμε να τρώμε συχνά;

Τροφές που ρουφάνε την ενέργειά μας είναι οι παρακάτω:

  • Τηγανητά φαγητά

Το υψηλό ποσοστό λιπαρών των τηγανητών φαγητών απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πέψης. Επομένως, ο οργανισμός μας εξαντλεί πολλά από τα αποθέματα που έχει για ολόκληρη την ημέρα.

  • Γλυκά με πολλή ζάχαρη

Έχουμε την εντύπωση ότι η ζάχαρη και τα γλυκά προσδίδουν ενέργεια στον οργανισμό μας. Η άποψη όμως αυτή είναι εσφαλμένη, καθώς όταν τρώμε ζάχαρη τα επίπεδα της γλυκόζης ανεβαίνουν κατακόρυφα με αποτέλεσμα το σώμα μας να εκκρίνει ινσουλίνη για να την επαναφέρει στα φυσιολογικά επίπεδα. Με αυτήν την διαδικασία καταναλώνουμε πολλή περισσότερη ενέργεια απ ό,τι προσλαμβάνουμε, απολαμβάνοντας ένα νόστιμο γλυκό και το αίσθημα της κόπωσης δεν αργεί να εμφανιστεί.

  • Γαλοπούλα

Ίσως να έχετε ακούσει για την ύπαρξη της τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που προκαλεί χαλάρωση. Η γαλοπούλα λοιπόν περιέχει τρυπτοφάνη, γι’ αυτό συμπεριλαμβάνεται και αυτή στις τροφές που καλό είναι να αποφεύγετε τις ώρες που δε θέλετε να είστε και τόσο χαλαροί.

  • Κόκκινο κρέας

Πολλές φορές ακούμε από γιατρούς ή από διατροφολόγους ότι καλό είναι να μην καταναλώνουμε πάνω από 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας. Αυτή η κατηγορία κρέατος περιέχει περισσότερα κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Γενικότερα το κόκκινο κρέας είναι πιο δύσπεπτο σε σχέση με άλλα. Η διαδικασία της πέψης επομένως διαρκεί πιο πολύ και απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να πραγματοποιηθεί.

  • Αλκοόλ

Το αλκοόλ επηρεάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα και επιβραδύνει τις λειτουργίες του. Αυτός είναι και ο λόγος που ύστερα από την κατανάλωση κάποιου ποτού νιώθουμε εξάντληση. Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί και να προκαλέσει το αντίθετο, δηλαδή αϋπνία.

Η καλύτερη συμβουλή, λοιπόν, για να μην χάνετε ενέργεια είναι να καταναλώνετε πολύ νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποφεύγετε όσο μπορείτε τις παραπάνω τροφές!