Συμβάλλουν οι υδατάνθρακες στη μακροζωία;

Μπορεί μία δίαιτα χαμηλή σε περιεκτικότητα υδατανθράκων να είναι επωφελής για την απώλεια βάρους, η απουσία τους όμως από τη διατροφή μας οδηγεί σε πρόωρο θάνατο, σύμφωνα με μία έρευνα που δημοσιεύτηκε στο εβδομαδιαίο επιστημονικό περιοδικό γενικής ιατρικής The Lancet. Οι ερευνητές παρακολούθησαν περίπου 15.000 ενήλικες 25 ετών και βρήκαν πως υπάρχει σύνδεση μεταξύ της χαμηλής κατανάλωσης υδατανθράκων και του κινδύνου θανάτου των ανθρώπων αυτών. Το ίδιο συνέβη και με μία άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογίας του 2018, όπου εξετάστηκαν περίπου 450.000 άτομα σε διάστημα 15 ετών και επίσης διαπιστώθηκε συσχέτιση ανάμεσα σε δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων και πρόωρου θανάτου, καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου.

Με το να καταναλώνει κανείς μόνο κρέας και να μη συμπεριλαμβάνει στη διατροφή του φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, φασόλια και γαλακτοκομικά προϊόντα χάνει πολλά θρεπτικά συστατικά που βρίσκει μόνο σε αυτές τις τροφές και αποτελούν μέρος υγιεινής διατροφής.

Οι μανιώδεις δίαιτες κάνουν τους ανθρώπους να φοβούνται τους υδατάνθρακες, όμως η Hana Kahleova, συγγραφέας και διευθυντής γενικής έρευνας της Επιτροπής Γιατρών για την Υπεύθυνη Ιατρική εξηγεί πως οι υγιείς υδατάνθρακες είναι το πιο υγιεινό καύσιμο για το σώμα μας.

Μία δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορεί αρχικά να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, μακροπρόθεσμα όμως δεν έχει κανένα όφελος και μάλιστα δημιουργεί και προβλήματα υγείας. Η καλύτερη συμβουλή είναι να τρώμε τα πάντα με μέτρο συμπεριλαμβανομένων όλων των κατηγοριών τροφών ώστε να συγκεντρώνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ένας οργανισμός για να είναι υγιής.